نوشته شده توسط : گلفام سفر

سرو ابرکوه

درخت سرو ابرکوه از انواع سروهای مدیترانه ای است و با ارتفاع 25 متر و قدمتی 4500 ساله، کهنسال ترین موجود زنده ایران به شمار می آید. این سرو بلند قامت در شهرستان ابرکوهِ استان یزد واقع شده و از شهرتی جهانی برخوردار است. در دنیا چندین درخت کهنسال وجود دارد که این سرو در رده دوم جهانی پس از درختی به نام "مسوسلاه" با قدمت 4800 ساله قرار دارد. در مورد این درخت افسانه های بسیاری موجود است و در اسطوره های ایرانی کاشت این درخت را به زرتشت نسبت داده اند که بر این باورند که زرتشت بذر این درخت را در این منطقه کاشته و به مردم نوید ماندگاری این درخت را می دهد و به همین دلیل آن را با نام درخت زرتشت نیز می شناسند. همچنین برخی از مورخان معتقدند که یافث، پسر نوحِ نبی بعد از طوفان نوح این درخت را در این مکان کاشته است. این درخت باشکوه گردشگران و حتی دانشمندان و گیاه شناسان بسیاری را از سراسر دنیا برای بازدید و تحقیق در مورد این درخت، به این مکان کشانده است.



:: موضوعات مرتبط: ایرانگردی , ,
:: برچسب‌ها: سرو ابرکوه ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گلفام سفر

کوه های رنگین کمانی

در مسیر جاده میانه - زنجان با طبیعتی شگفت انگیز مواجه می شویم. کوه هایی با رنگین کمانی از رنگ ها که یکی از جلوه های شگفت انگیز طبیعت ایران هستند. رنگ هایی همچون قرمز، سبز، نارنجی ، قهوه ای، زرد و سفید چشم اندازی زیبا به این کوه ها بخشیده و رنگین کمان را به زمین آورده است. آلاداغ لار یا همان کوه های رنگی حدود 70 کیلومتر مربع وسعت دارند و از زنجان تا میانه و از تبریز تا اَهر ادامه دارند. وجود حوضچه هایی از رسوبات آهن در زمان بالا آمدن کوه و تغییر املاح و تثبیت نوع آن ها در رنگ رسوبات، دلیل رنگی شدن این کوه ها می باشد. در واقع این کوه ها در اثر شرایط اکسیدان و وفور اکسیژن و ترکیب با این عنصر، رنگ قرمز به خود گرفته اند. این تپه ها به دلیل رنگشان در شرایط نور مناسب و همچنین بعد از بارندگی که خاک ها کمی خیس می شوند، جلوه ای زیبا پیدا می کنند و سوژه ای بی نظیر برای عکاسان و طبیعت گردان می باشند.



:: موضوعات مرتبط: ایرانگردی , ,
:: برچسب‌ها: کوه های رنگین کمانی، کوه های آلاداغ لار ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گلفام سفر

حمام خرم سلطان ایاصوفیه

استانبول جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد از مساجد و حمام ها و باز ارهای سنتی گرفته تا طبیعت زیبایی گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان برای گردش و تفریح به این شهر می کشاند. یکی از جاذبه های دیدنی این شهر حمام خرم سلطان ایاصوفیه می باشد که علاوه بر بازدید تاریخی از این مکان می توان از بسته های حمام و ماساژ آن نیز استفاده کنید. این حمام در کنار موزه ایاصوفیه قرار دارد و یکی از قدیمی ترین حمام های تاریخی استانبول به شمار می آید. قدمت این حمام به قرن شانزدهم، زمان حکرانی سلطان سلیمان باز می گردد. این حمام به دستور خرم سلطان، ملکه امپراتور عثمانی و توسط معمار معروف آن زمان، معمارسنان ساخته شده است. حمام خرم سلطان به منظور استفاده جمعیت مذهبی شهر و میان ایاصوفیه و مسجد آبی این شهر ساخته شد تا افراد مذهبی پس از راز و نیاز به راحتی به این مکان دسترسی داشته باشند. امروزه در حمام خرم سلطان خدمات و بسته های متنوعی از جمله حمام، ماساژ و برگزاری مراسم های مختلف مانند جشن های عروسی به شکلی سنتی، ارائه می شود. ساعات بازدید از این حمام تاریخی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب می باشد.



:: موضوعات مرتبط: جهانگردی , ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: حمام خرم سلطان، حمام ایاصوفیه ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گلفام سفر

ساختمان موزیکال درسدن

شهر درسدن آلمان دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است اما یکی از دیدنی های جالب آن ساختمان موزیکالی است که به هنگام بارش باران شروع به نواختن موسیقی می کند. این ساختمان آبی رنگ به کمک وسایلی که بر روی آن نصب شده به هنگام بارش باران شروع به نواختن موسیقی می کند و ناودان های آن به یک آلت موسیقی تبدیل می شوند. این موسیقی از قطعه ی ماشین روب گلدبرگ الهام گرفته و با نوای زیبای خود، زیبایی بارش باران را دوچندان می کند. بسیاری از توریست ها روزهای بارانی را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند تا لذت شنیدن موسیقی ایجاد شده از بارش باران را از دست ندهند. 



:: موضوعات مرتبط: جهانگردی , ,
:: برچسب‌ها: ساختمان موزیکال ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1396 | نظرات ()