نوشته شده توسط : گلفام سفر

کلیسای مرغی

در تپه های مگالند در جاوه ساختمانی به شکل یک مرغ وجود دارد که به کلیسای مرغی معروف است. به گفته سازنده این بنا، "دنیل آلامسجاه"، این مکان نه یک کلیسا است و نه یک مرغ، بلکه او این مکان را به عنوان جایی برای عبادت ساخته است. این مکان قبلا مرکز توانبخشی بوده و امروزه به یک مکان گردشگری تبدیل شده است. این بنای مرغی، 15 اتاق دارد و علاوه بر گردشگران، عروس و دامادهای بسیاری به این منطقه می آیند تا در این مکان زیبا و دنج عکس هایی به یادماندنی بگیرند.



:: موضوعات مرتبط: جهانگردی , ,
:: برچسب‌ها: کلیسای مرغی اندونزی، کلیسای مرغی، جاذبه های گردشگری اندونزی ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گلفام سفر

معبد تانالوت بالی

بالی از جزایر اندونزی است، جزیره ای که با نام جزیره خدایان شناخته می شود و آداب و رسوم های مختلفی را در خود جای داده است. در جنوب غربی این جزیره معبدی وجود دارد به نام ناتلوت که با نام معبد لوط هم شناخته می شود. این معبد در میان آب های اقیانوس هند و بر روی تخته سنگی بزرگ بنا شده است و زمانی که آب اقیانوس بالا می آید، تخته سنگ به زیر آب می رود و گردشگران نمی توانند به داخل معبد بروند. تانا نام مکانی است که معبد در آن قرار دارد و لوط نیز به معنی خشکی در میان آب است. این معبد از اماکن مقدس برای هندوهاست که در میان گردشگران نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است. در کنار بازدید از معبد و طبیعت بکر منطقه می توان سری هم به غرفه ها و مغازه های میان راه زد و سوغات و خوراکی های منطقه را خریداری کنید. ساعات بازدید از منطقه تانالوت از ساعت 7 صبح تا 19 می باشد.



:: موضوعات مرتبط: جهانگردی , ,
:: برچسب‌ها: معبد لوط بالی، معبد تانالوت بالی، جاذبه های بالی، جاذبه های اندونزی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گلفام سفر

حمام خرم سلطان ایاصوفیه

استانبول جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد از مساجد و حمام ها و باز ارهای سنتی گرفته تا طبیعت زیبایی گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان برای گردش و تفریح به این شهر می کشاند. یکی از جاذبه های دیدنی این شهر حمام خرم سلطان ایاصوفیه می باشد که علاوه بر بازدید تاریخی از این مکان می توان از بسته های حمام و ماساژ آن نیز استفاده کنید. این حمام در کنار موزه ایاصوفیه قرار دارد و یکی از قدیمی ترین حمام های تاریخی استانبول به شمار می آید. قدمت این حمام به قرن شانزدهم، زمان حکرانی سلطان سلیمان باز می گردد. این حمام به دستور خرم سلطان، ملکه امپراتور عثمانی و توسط معمار معروف آن زمان، معمارسنان ساخته شده است. حمام خرم سلطان به منظور استفاده جمعیت مذهبی شهر و میان ایاصوفیه و مسجد آبی این شهر ساخته شد تا افراد مذهبی پس از راز و نیاز به راحتی به این مکان دسترسی داشته باشند. امروزه در حمام خرم سلطان خدمات و بسته های متنوعی از جمله حمام، ماساژ و برگزاری مراسم های مختلف مانند جشن های عروسی به شکلی سنتی، ارائه می شود. ساعات بازدید از این حمام تاریخی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب می باشد.



:: موضوعات مرتبط: جهانگردی , ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: حمام خرم سلطان، حمام ایاصوفیه ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گلفام سفر

ساختمان موزیکال درسدن

شهر درسدن آلمان دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است اما یکی از دیدنی های جالب آن ساختمان موزیکالی است که به هنگام بارش باران شروع به نواختن موسیقی می کند. این ساختمان آبی رنگ به کمک وسایلی که بر روی آن نصب شده به هنگام بارش باران شروع به نواختن موسیقی می کند و ناودان های آن به یک آلت موسیقی تبدیل می شوند. این موسیقی از قطعه ی ماشین روب گلدبرگ الهام گرفته و با نوای زیبای خود، زیبایی بارش باران را دوچندان می کند. بسیاری از توریست ها روزهای بارانی را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند تا لذت شنیدن موسیقی ایجاد شده از بارش باران را از دست ندهند. 



:: موضوعات مرتبط: جهانگردی , ,
:: برچسب‌ها: ساختمان موزیکال ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گلفام سفر

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول (Galata Tower)، در سال 1384 میلادی با نام برج بیزانس ساخته شد و یکی از مرتفع ترین و قدیمی ترین برج های استانبول و یکی از نمادهای تاریخی این شهر می باشد. این برج که در بخش شمالی شاخ طلایی (استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می شود که بخش اروپایی آن باز هم به دو قسمت تقسیم می شود که به مدخل این دو قسمت اروپایی شاخ طلایی گفته می شود) واقع شده است. در گذشته این برج به عنوان برج نگهبانی استفاده می شد و بعد از فتح قسطنطنیه به عنوان زندان و انبار مهمات مورد استفاده قرار گرفت. این برج با ارتفاع 67 متر، نه طبقه دارد و دارای دو آسانسور است که بازدید کننده ها را به طبقه هفتم می برد. وقتی در بالای این برج قرار می‌گیرید، چشم‌اندازی پانورامیک و فوق العاده زیبا از شهر، منطقه‌ی شاخ طلایی، سواحل زیبای دریای مرمره و بسیاری از مناطق دیدنی شهر را خواهید دید. همچنین دربالای برج یک کافه و رستورانی به سبک ترکی وجود دارد و در آن انواع کباب ها و خوراکی های محلی ترکی سرو می شود.



:: موضوعات مرتبط: جهانگردی , ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: برج گالاتا , برج گالاتا استانبول , دیدنی های استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گلفام سفر

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

مرکز خرید ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall) بزرگ ترین مرکز خرید خاورمیانه است که نام آن ازیک جهانگرد معروف مراکشی به نام ابن بطوطه گرفته شده است و با مساحت 521000 متر مربع در جاده شیخ زائد واقع شده است. این مرکز خرید در سال 2005 افتتاح شد و عمده شهرتش به خاطر معماری منحصر به فرد آن است. این مرکز خرید در 6 بخش مختلف و بر اساس معماری 6 کشور باستانی از جمله ایران، چین، شبه قاره هند، مصر، تونس و اندلس ساخته شده است. این مرکز خرید دارای مرکز سرگرمی کودکان، مرکز بولینگ، باشگاه، سینمای چند منظوره و هتل و رستوران های متعددی است که در آن انواع غذاهای هندی و چینی، کباب و میان وعده ها را می توان سرو کرد. همه قسمت های مرکز خرید ابن بطوطه، پر از نمایشگاه های مختلف است و هر بخش دقیقا شبیه قسمت هایی از کشورهایی است که معماری اش از آن ها برگرفته شده و ابن بطوطه از آن مکان ها دیدن کرده است. این مرکز خرید همه روزه باز می باشد و ساعت کار فروشگاه های آن از ساعت 10 صبح تا 10 شب است.

 



:: موضوعات مرتبط: جهانگردی , امارات , ,
:: برچسب‌ها: مرکز خرید ابن بطوطه , مرکز خرید ابن بطوطه دبی , مراکز خرید دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گلفام سفر

1-استانبول

استانبول بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است و تنها شهر دنیاست که در دو قاره (آسیا و اروپا) قرار دارد. استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار گرفته و مرکز اقتصادی و فرهنگی ترکیه می باشد و آب و هوایی مدیترانه ای و نیمه گرمسیری دارد و در بیشتر فصول سال بارندگی دارد. جاذبه های گردشگری و تاریخی، معماری بی نظیر، تفریحات شبانه و مراکز خرید، استانبول را به یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در ترکیه تبدیل ساخته و توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است و استانبول را سومین شهر توریستی پر بازدید جهان می دانند. از مهمترین مکان های دیدنی آن می توان به کاخ توپکاپی، موزه ی باستان شناسی،بازار بزرگ، مسجد سلیمانیه، برج گالاتا، کلیسای سنت آنتونی پادوا، مسجد جامع بایزید و بسیاری دیگر اشاره کرد.

2-آنکارا

آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه و پایتخت آن می باشد و دانشگاه ها و مراکز دولتی زیادی در آن وجو دارد و بخشی از جمعیت شهر را دانشجویان، کارمندان و اتباع خارجی تشکیل داده اند و به همین دلیل سرویس دهی عمومی در آن بهتر از شهرهای دیگر است. جاذبه های تاریخی آن اگرچه به تنوع شهرهایی مانند استانبول نیست اما این شهر مدرن همچنان جاذبه هایی برای جذب گردشگران خارجی دارد مانند ارگ آنکارا، موزه ی تمدن های آناتولی، موزه ی یادبود آتاترک کبیر، معبد آگوستوس، مسجد حاجی بایرام و بازارهای محلی و مراکز خرید مدرن.

3- قونیه

قونیه وسیعترین استان ترکیه است و مرکز آن شهر قونیه می باشد و در مرکز ترکیه و در شمال آنتالیا و جنوب آنکارا واقع شده است. قونیه از شهرهای تاریخی و مذهبی ترکیه است و نام آن برای ما ایرانیان یادآور مولانا شاعر پارسی زبان ایرانی است که مقبره اش در این شهر قرار دارد و هرساله جشن بزرگداشت مولانا که به "شبی عروس" نیز معروف است به مدت 10 روز در این شهر برگزار می شود که یکی از مشخصه های این جشن، مراسم عرفانی سماع است. از دیگر جاذبه های شهر قونیه می توان از کاپادوکیا، کاخ سلجوقی، مسجد علاء الدین، تربت و مسجد شمس تبریزی و شهرهای زیزمینی مخفی نام برد.

4-آنتالیا

آنتالیا یکی از بنادر و شهرهای مهم و توریستی ترکیه است که در غرب ترکیه قرار دارد و از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است و تابستان های آفتابی و زمستان های معتدل دارد و با طبیعت زیبا و اماکن تاریخی اش هر ساله، میلیون ها نفر را جذب می کند. آنتالیا دارای دو ساحل اصلی است یکی ساحل کنیالی که سنگی و صخره ای است و در غرب آنتالیا واقع شده و دیگری ساحل شنی لارا است که در شرق آنتالیا می باشد. از جاذبه های توریستی آن می توان از برج ساعت آنتالیا، رودخانه ماناوگات، شهر باستانی پرگه، آسپندوس، پارک آبی آکوالند، آبشار دودن، غار کارائین و حمام رومی آنتالیا نام برد.

5- ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از مهم ترین شهرهای بندری ترکیه است. آب و هوای ازمیر مدیترانه ای و دارای تابستان های گرم و زمستان های معتدل است و به خاطر سواحل زیبایش همواره مورد توجه گردشگران بوده است. جشنواره رنگ  و جشنواره ی جاز ازمیر از رویدادهای فرهنگی این شهر می باشند که هر ساله در این شهر برگزار می شود. میدان کناک ازمیر، بنای آسانسور، کادیفالکه، مسجد حیسار و موزه ی آگورا از جاذبه های دیدنی این شهر می باشند.

6- کوش آداسی

کوش آداسی یا جزیره پرنده یکی از شهرهای زیبا و دیدنی ترکیه است که برای رفتن به آن ابتدا باید با هواپیما به ازمیر رفت و بعد با اتوبوس به کوش آداسی رفت. این شهر دارای آب و هوای معتدل است و به دلیل داشتن سواحل زیبا، آثار تاریخی و باستانی، مناظر دیدنی و جذاب به یکی از مکانهای مورد توجه گردشگران تبدیل شده است. کاروانسرای اوکوز محمد پاشا، غار کاراجا، جزیره پیگون، ساحل لیدی، شهر باستانی پرینه و معبد دیدیما و ... از جاذبه های گردشگری این شهر می باشند.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: جهانگردی , ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه , شهرهای دیدنی ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد